U POHANA na polici

Aktualizace: 26. dub 2019



Pohan je projekt, ktorý je fascinujúci. Nielen pre krásu, kvalitu a využiteľnosť produktov, ktorými sú ľanové odevy, ale aj pre silu a energiu, ktorá vyžaruje z osbností, stojacich za značkou.V obchodíku u Pohana, ktorý sa nachádza v centre mesta Nitry som sa stretla s mojimi milými priateľmi.

O svoje slová sa so mnou podelili Ivko Štosel, ktorý sa venuje koordinácii, predaju na jarmokoch a marketingu a jeho dcéra Alex, ktorá v obchodíku predáva.

Hlavou a dušou projektu sú však Janka Štoselová a Miška Šranková.


Talentovaná Alex Štoselová s otcom Ivanom Štoselom, koordinátorom značky Pohan.

Alex Štoselová je charizmatická a krásna mladá žena, ktorú rodičia už od malička viedli k umeniu. Vyštudovala umeleckú školu v Banskej Štiavnici. V súčastnosti sa pridala do rodinnej firmy a je na to aj veľmi hrdá. Práca na projekte Pohan ju veľmi teší a to je aj vidieť. Keď vojdete do obchodíku Pohan, privíta vás úsmevom a príjemnou energiou.





Čo pre ňu znamená značka Pohan?


" Naše produkty sú z čisto prírodných materiálov a my sa staráme o to, aby ľudia chodili oblečení v tom, v čom naši predkovia a aby materiály, z ktorých sú naše produkty ušité, boli čisté. Aby sme vedeli, že tam nie sú žiadne prímesi. Naše produkty sú aj esteticky krásne. Chceme, aby sa ľudom páčili."


Ako dlho pracuje v predajni Pohan a prečo sa rozhodla pre prácu v rodinnej firme?


"Bude to v lete už rok. Po tom, ako som nešla na vysokú školu, a musím povedať, že je to najlepšia práca na svete. Som tu ako doma."


Sama sa venuje umeleckej tvorbe. Čomu a ako sa k tejto tvorbe dostala?


"Chodila som na umeleckú školu a na internete som videla, ako ľudia maľujú mandaly. A keďže ma to ťahá k ezoterike, tak aj ja som začala robiť mandaly a našla som v nich pokoj a oddych. Veľa ľudí sa ma pýta, či sú to pocitové mandaly. A ja hovorím že áno, lebo ja ich maľujem podľa mojich pocitov, takže si ľudia môžu odniesť kúsok mňa."


Maľované mandaly na polici v obchodíku u Pohana.

Čo je to mandala a aký má význam?


"Základom mandlaly je kruh. Je to veľmi harmonizujúci tvar. Mandaly majú za úlohu harmonizovať domov. Kruh vlastne znamená kolobeh života, čiže nič sa nikdy nekončí, stále pokračuje."


Pre koho by mohli byť mandaly zaujímavýé ako dar?


"Mandaly sú vhodné pre ľudí, ktorí cítia nejaký nepokoj. Mandaly maľujem, len ak sa cítim dobre, lebo ak sa cítim zle, mohla by som zlú energiu prenášať aj do mandál a chcem, aby vyžarovali dobrú energiu. Preto volím aj žiarivé ohnivé farby. O mandaly prejavia záujem najmä ľudia, ktorí rozmýšľajú viac duchovne."


Maľba na ľanovú košieľku, pri ktorej sa Alex inšpiruje ľudovými motívmi

Ako využíva svoje umenie pri značke Pohan?


"Maľujem na ľanové košieľky, inšpirujem sa ľudovými motívmi. Ale pretváram si ich podľa seba. Snažím sa do tých motívov vniesť viac etna, alebo boho štýlu."


Sama nosí ľanové odevy značky Pohan.


"Nosím ich hlavne v lete, v zime je to pre mňa studené. Milujem sukňu Slavena."





Ivan Štosel



"Ja som založil značku POHAN s manželkou Jankou a švagrinou Miškou. V Pohanovi mám na starosti koordináciu jarmokov, vyrábam aj nejaké kožené výrobky a mám na starosti aj vývoj nových produktov, či prezentovanie značky.

Na to, ako vznikal Pohan, má každý z nás inakšiu historku. Moja verzia je, že sme sedeli u nás v kuchyni pri čaji a hľadali sme vhodný názov na naše aktivity. A ten názov mal vychádzať z histórie, pôvodnej kultúry a ľudských hodnôt. Potrebovali sme názov, ktorý by vystihoval tieto kritériá. Predchádzajúci názov bol Holúbä, z ktorého sme neboli nadšený, lebo to nevystihovalo takú tú rebelskosť.

Pohan je rebelské, krátke, vystihuje to náš štýl života, lásku k prírode. Pohan preto, lebo sme tak orientovaní a vychádza to z histórie. To slovo zaujme. Ja som bol od malička rebel, pankáč a v súčasnej dobe som obliekol názov Pohan."

Prečo je váš produkt výnimočný?


"Lebo do neho dávame úplnú vášeň. Stále je to o tom, že nás to veľmi baví a na tých výrobkoch je to aj vidieť. Je tam precíznosť a maximálna kvalita materiálov. Čiže do toho dávame veľký dôraz. Tým sme my výnimoční. My sme výnimoční aj originalitou.


Bohatstvo, ktoré je na polici u Pohana a vydrží v rovnakej kvalite niekoľko rokov

Určite nás ľudia vnímajú, že sme iní aj rebelskí, ideme proti prúdu, ideme proti konvenciám, dogmám, lámeme všetky nacvičené alebo mainstreemové naučené formy. Odzrkadľuje sa to v našich produktoch. Von nevypustíme nič, čo by nebolo stopercentne kvalitné, alebo za čím by sme si nemohli stáť. V tom sme výnimoční."






Kde všade môže klient vaše produkty nájsť?


"Predávajú sa po celom svete. Boli sme označení aj startitupovou agentúrou ako priekopníci neutrálneho štýlu. Možno nás nájsť aj na našej webovej stránke POHAN, alebo na facebookovej stránke, kde máme taktiež e-shop. Sme aj na Sashe, na etsy, rôznych portáloch cez okno, Za oblôčkom. Najjednoduchší spôsob je zadať do Google kľúčové slovo ľanové odevy a sme hneď na prvej stránke."


Za oblôčkom je stránka ktorá ponúka darčeky, darčekové balíčky. Komu sa hodia vaše produkty ako dar?


"Snažil som sa prísť na to, aká skupina ľudí nás sleduje, ale tá skupina je rozsiahla. Sú to väčšinou ľudia, ktorí majú otvorené srdcia a ktorí začínajú vnímať veci inak. Sú to ľudia od 15 ročných až po 60 ročných vyzretých ľudí, ktorí majú tendenciu vnímať to, že by sme sa mali správať inak a my cez tieto naše odevy im tú možnosť dávame. Nie je to vyhranený štýl, ako to kedysi bývalo, že niekto bol depešák a niekto bol pankáč, metalista, džeksoňák či romantik, nieje to takto. Sú to ľudia, ktorým sa začalo otvárať vedomie, alebo už ho majú naštartované a vedia čo chcú nosiť a majú slobodu a nechcú ubližovať svojou slobodou svojmu okoliu."


Z rôznych farieb a strihov si vyberie každý, kto odcení kvalitu.

Cena vašich produktov je relatívne vyššia v porovnaní s bežnou konfekciou. Niektorí ľudia dnes možno majú problém dať toľko peňazí za košeľu. Ako to vnímaš ty, keďže prichádzaš s klientmi do kontaktu priamo?


"Ja ju nevnímam že je vyššia, skôr si myslím, že je nízka. Je to hlavne v porovnaní s veľkovýrobnou niekde v Ázii. Pochopiteľne, tam je výhodná cena 5 € a my ju predávame za 50. Ide o to, že tie produkty robíme kompletne my, na Slovensku. Ľudia, ktorí vyrábajú naše produkty, krajčírky, ktoré šijú naše odevy sú spokojné a to je u nás veľkou prioritou. Tam sa premieta aj tá vyššia cena, pretože nepotrebujete si každý rok kupovať novú košeľu, alebo sukňu. Tá sukňa vám vydrží veľmi dlho. Čiže ak sa tam rozráta tá životnosť a tá kvalita ušitia, tak ešte porazíme Čínu cenami. Tričko si kúpim 3x do roka, lebo ho zoderiem praním. Prírodné materiály majú tú vlastnosť, že sa používaním a praním zušľachťujú a zjemňujú, sú príjemnejšie a trvácnejšie, ako nejaké bavlnené tričko z Číny."








54 zobrazení

Kontakt

info@zaoblockom.sk

0902 446 816

Svätoplukovo 429

95116, Svätoplukovo

Nitriansky kraj

  • Wix Facebook page
  • Instagram sociální Icon